dinsdag 3 juli 2012

Last Minutes Opaalkust


Nog nooit boekte de vakantieganger zo laat als dit jaar. Velen nemen zich dit jaar zelfs voor om helemaal niet te gaan. Gelukkig voor OUT! Vakantiehuizen gaat het bij de meesten van u nu iedereen vakantie krijgt toch kriebelen en ontstaat de wens voor een paar daagjes weg alsnog. In 2007 deden we het ook al, een top aantal vakanties boeken in de maand juli, en dit jaar doen we dat graag nog een keer over.

Maar om dat te kunnen doen, moeten wij u ook het nodige kunnen aanbieden. Wij zijn maar even op uw stoel gaan zitten en denken dan dat de meeste last minute beslissers niet te lang, niet te ver en niet te duur boven aan hun lijstje hebben staan. Maar een echt relaxed vakantiegevoel hoort er toch wel bij..
Ruim een maand geleden ben ik dan ook begonnen met het zoeken naar accommodaties in de omgeving van een oude liefde, de Opaalkust. Gelukkig zegt het steeds meer Nederlanders iets. Ik weet het wel, we hebben in Nederland en BelgiĆ« volop zandstranden, maar net onder Calais, wordt het pas echt buitenland. Met kiezelstranden en zandstranden, de caps, krijtrotsen, heuvelachtig landschap, volop beschermde natuurgebieden, prachtige oude steden (o.a. Montreuil en de oude stad van Boulogne sur Mer) en vermaak voor de kinderen (subtropische zwemparadijs, pretpark, aquarium) is het een prachtige streek voor iedereen. Meer informatie vind je op onze website: http://www.outvakantiehuizen.nl/frankrijk/pas-de-calais/

Het zoeken naar nieuwe accommodaties eindigt altijd met een bezoek ter plaatse. Afgelopen week was het zover. Aangezien ik Antwerpen een prachtige stad vind, maar op maandagochtend de ring niet wil zien, rij ik op zondagmiddag in ruim drie uur naar St. Pol sur Ternoise, een sympathiek stadje in het binnenland. De volgende dag al vroeg de eerste afspraak. De eigenaar richt zich met name op stelletjes en jonge gezinnen, middels zijn studio’s en, jawel, roulottes. Een roulotte is een woonwagen, of beter een pipowagen, je weet wel zoals van Pipo de clown en Mammalou. Een traktatie voor de kinderen. Vanaf volgende week boekbaar, ook voor weekenden en midweken. En u bent er binnen drie uurtjes!

’s Middags moet ik naar het noorden van de Normandie (Seine Maritieme). Onderweg bezoek ik nog even een bestaand adres. De gite is bezet, maar ik kan even door de raampjes kijken. Een eenvoudige gite met het plusplunt van een grote openhaard en de goede zorg van de eigenaresse. http://www.out.travel/web/out.web/algm/start.htm?t=NL&h=F-NPC-0046&d=1
In de Noordelijke Normandie mag ik even kennismaken met een stukje bosgebied genoemd Foret domaniale d’Eu. Zo, daar zou ik me wel een paar dagen kunnen vermaken.
Ik bezoek ook het goed boekende vakantiepark Le val de Trie. Sympathieke eigenaar met zin aan ondernemen. Zo zien wij dat graag. Onlangs voegden wij al de nieuwe type chalets toe, met een prachtig riant overdekt terras en uw auto direct bij uw chalet. De nieuwe foto’s volgen over twee weken. Overigens ligt het vakantiepark/camping net in een mooi bosrijk dalletje, waardoor u hier weinig last heeft van de toch wel vaak waaiende zeewind. http://www.out.travel/web/out.web/algm/start.htm?t=nl&P=369&d=1

Nog snel even langs Dargnies en dan is het voor m’n 1e dag wel weer mooi geweest. http://www.out.travel/web/out.web/algm/start.htm?t=NL&h=F-NPC-0037&d=1 
Het is nog een stukje rijden terug naar Touquet (Paris Plage), maar ik slaap bijna op het strand en het mosselseizoen is net begonnen…
Nieuwe bungalows Equihen Plage
De volgende dag verken ik hele gedeeltes van de 3e etappe van de Tour de France, die eindigt in Boulogne sur Mer. Dus dat wordt even kijken vanmiddag. Krijgt u gelijk een goed beeld van de omgeving! Ook deze dag weer een mix van nieuwe huizen en oude bekenden. Voor de plattelands liefhebbers een gite op een boerderij http://www.out.travel/web/out.web/algm/start.htm?t=NL&h=F-NPC-0041&d=1. Maar het mooiste van deze dag is toch wel de nieuwe bungalows-villa's bijna op het strand van Equihen Plage. Vanaf eind deze week boekbaar voor uw last minutes op http://www.out.travel/, ook per weekend of midweek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten