zondag 7 juli 2013

Tour de France, zomer, alpen, vakantie!

Volgens mijn man is de zomer pas begonnen als de Tour de France is begonnen. Nou heeft ie dit keer zowaar  gelijk gekregen. Maar volgens hem eindigt de zomer ook weer zo'n beetje tegelijk met de Tour de France, en wat dat betreft, mag ik dan toch hopen dat ie ongelijk heeft.

Mijn man heeft dus twee passies, het weer, en de Tour de France. Al heel lang trouwens, maar daar wil ik het niet over hebben. Beide passies zijn voor een vrouw in het toerisme best praktisch. Zo weet ik bijvoorbeeld dat als je op vakantie gaat naar Engeland (wat wij gaan doen) dat het dan heel fijn is dat het hoge druk gebied boven de Azoren ligt. Oftewel het weer is heel handig voor je toeristische topografische kennis.
En de Tour de France dan? Nou, gezien de reacties die ik mocht vernemen op de beelden van het eiland Corsica is er geen grotere promotie voor het toerisme naar Frankrijk denkbaar dan de Tour de France. Ik heb me daar kort even in verdiept, maar als je de officiële website van de Tour De France bezoekt, dan weet je al snel dat het bevorderen van het toerisme naar Frankrijk een van de speerpunten van het beleid moet zijn. Elk Frans dorp langs een etappe van de Tour met een mooie fontein of een interessante kerk wordt belicht.

Heel veel Nederlanders hebben hun vakantie nog niet geboekt en bijna evenzovele twijfelen of ze dat wel gaan doen.  Velen van u willen dit jaar gewoon niet teveel geld uitgeven. En zo kwamen bij mij Tour de France en vakantie bij elkaar. Want wellicht de allergoedkoopste buitenlandse vakantiebestemming zijn de Franse Alpen. Denkt u gerust aan de helft of nog minder dan u gewend bent  voor een weekje naar een gezinsaccommodatie in de Alpen (pakweg van 250,-(appartement) tot 400,- euro per week (vakantiehuis)). Prettige bijkomstigheid is dat de toeristenbureau's er alles aan doen om het u naar de zin te maken. De vakantieparken beschikken over zwembaden en men zorgt er gewoon voor volop, weliswaar grotendeels actief, vertier. Van strandvolleybal tot via Ferrata, paintballen, mountainbiken, vliegvissen, para-sailen, u kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.

Speciaal voor de liefhebbers van de Tour de France, die graag de tourkaravaan persoonlijk voorbij willen zien trekken heb ik deze week even een leuk arrangement voor u in elkaar gezet. De finish op de Nederlandse berg Alpe d'|Huez en de volgende dag natuurlijk de alles beslissende etappe over de Col de Madeleine!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten